Τελικά από τι να προστατευτούμε;
Από τα βακτήρια και τους ιούς ή από το προϊόν για την αντιμετώπισή τους;
Από τα βακτήρια και τους ιούς ή από το προϊόν για την αντιμετώπισή τους;
Ο Εθνικός Οργανισμός Φαρμάκων (ΕΟΦ) απαγόρευσε την διακίνηση και διάθεση του προϊόντος DETTOL αντισηπτικό σπρέι για χέρια και επιφάνειες. Ο λόγος είναι ότι το προϊόν ως αντισηπτικό χρειάζεται άδεια από τον ΕΟΦ (ΦΕΚ 1367/Β` 16.5.2016) για την κυκλοφορία του κάτι που δεν έχει.
Ο ΕΟΦ στις 28/12/2022 μέσα από την ιστοσελίδα του ανακοίνωσε:
«Αποφασίζουμε την απαγόρευση διακίνησης και διάθεσης του προϊόντος Dettol αντισηπτικό σπρέι για χέρια και επιφάνειες, δεδομένου ότι το προϊόν δεν είναι εγκεκριμένο από τον ΕΟΦ, παρόλο που παρουσιάζεται και προωθείται ως αντισηπτικό.
Η εταιρεία RECKITT BENCKISER HELLAS HEALTHCARE AE. και κάθε άλλη εταιρεία που διακινεί το προϊόν οφείλουν να επικοινωνήσουν άμεσα με τους αποδέκτες του προϊόντος και να το αποσύρουν από την αγορά μέσα σε εύλογο χρονικό διάστημα.
Τα σχετικά παραστατικά τίθενται υπόψη του ΕΟΦ»
Δηλαδή δεν ανακοινώθηκε μόνο η απόσυρση του προϊόντος από την αγορά αλλά η απαγόρευσή του κάτι που μας κάνει να σκεφτούμε την πιθανή επικινδυνότητα του προϊόντος για την ανθρώπινη υγεία αφού τελικά ποτέ δεν πέρασε τους σχετικούς ελέγχους που απαιτούνται για τέτοιου είδους προϊόντα. Αυτό όμως που θα πρέπει να μας προβληματίσει είναι η μη άμεση ανταπόκριση των ελεγκτικών μηχανισμών για ένα προϊόν που κυκλοφορεί πριν από την περίοδο της πανδημίας και μάλιστα πάνω στην συσκευασία του αναγραφόταν η αποτελεσματικότητα του κατά του COVID-19 κάτι που εκτόξευσε τις πωλήσεις στα ύψη. Και τελικά μετά την ανακοίνωση του ΕΟΦ όλοι αναρωτιόμαστε αν χρειαζόμασταν προστασία από τον ιό ή από το ίδιο το προϊόν που καταπολεμούσε τον ιό. Η χρήση του από ενήλικες αλλά και από παιδιά για τόσο μεγάλο χρονικό διάστημα χωρίς να έχει την απαραίτητη άδεια αποδεικνύει ακόμα μία φορά ότι ως πολίτες είμαστε ανασφαλείς σε ένα περιβάλλον που απαρτίζεται από κυβερνήσεις, δημόσια διοίκηση και ελεγκτικούς μηχανισμούς που κυριολεκτικά κοιμούνται.
Και αν αναρωτιέστε τι θα συμβεί με την εταιρεία διακίνησης του προϊόντος ας δούμε τις κυρώσεις που προβλέπονται σε περιπτώσεις που κάποιος κυκλοφορεί ένα προϊόν χωρίς την σχετική άδεια κάτι που ορίζεται στο άρθρο 19 του ν.δ. 96/1973 (Α΄172) που έχει αναπροσαρµοσθεί µε την αριθµ. ∆ΥΓ3(α)/32221/29−4−2013 κοινή υπουργική απόφαση (Β΄1049/2013). Στο άρθρο 175 λοιπόν ορίζεται το ποσό για κάθε μία από τις περιπτώσεις των παραβάσεων αυτών το οποίο ξεκινάει από 10.000 ευρώ και φτάνει τα 100.000 ευρώ. Τι λέτε κι εσείς; Δεν είναι δίκαιος ο νόμος για μια εταιρεία όπως η RECKITT BENCKISER HELLAS η οποία έχει ήδη θησαυρίσει πωλώντας ένα προϊόν σε όλους εμάς χωρίς τις απαραίτητες προϋποθέσεις να της αναλογεί ένα πρόστιμο που ενδεχομένως να έχει βγάλει ως κέρδος άμεσα με την διάθεση του προϊόντος; Και γιατί λοιπόν η συγκεκριμένη εταιρεία αλλά και οποιαδήποτε άλλη να μην το πράξει ξανά στο μέλλον;
Την επόμενη φορά λοιπόν που εσείς ή τα παιδιά σας χρησιμοποιήσετε ένα οποιοδήποτε προϊόν μην αναλογιστείτε αν αυτό είναι ελεγμένο ή πιστοποιημένο αλλά οραματιστείτε μια πολιτεία μέσα στην οποία να ζούμε και να διαβιώνουμε χωρίς τον φόβο και την ανασφάλεια που μπορεί να προκύπτουν από την ανικανότητα των διοικήσεων της χώρας. Οραματιστείτε μία πολιτεία που θα φροντίζει για την υγεία του πολίτη διασφαλίζοντας ότι τα προϊόντα τα οποία διατίθενται για αυτόν είναι απόλυτα συμβατά με την φυσιολογία του και ότι η χρήση τους δεν πρόκειται να του δημιουργήσουν κάποιο πρόβλημα στην υγεία του. Για να το πετύχουμε αυτό χρειάζεται η δημόσια διοίκηση να είναι πραγματικά δημόσια, δηλαδή να περνάει μέσα από τον έλεγχο των ίδιων των πολιτών και αυτό μπορεί να γίνει μόνο όταν οι πολίτες συμμετέχουν στην διοίκηση της χώρας και αποφασίζουν οι ίδιοι για το μέλλον τους.
ΕΛΕΝΗ ΝΙΑΡΧΟΥ, ΥΠΟΨΗΦΙΑ ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ Β' ΔΥΤΙΚΟΥ ΤΟΜΕΑ ΑΘΗΝΩΝ
ΤΗΛΕΦΩΝΟ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ: 6977617800
email: niarchouelene@gmail.com
ΑΚΟΛΟΥΘΕΙΣΤΕ ΣΤΑ SOCIAL MEDIA:
0 Σχόλια